Nie ma nic cenniejszego od wiedzy
Scientia nulla res praestantior
Strategia Wydziału dla obszarów: kształcenie, badania naukowe, zasoby ludzkie, infrastruktura i jej wyposażenie, finanse, zarządzanie, marketing
Kształcenie
- Doskonalenie procesów nauczania oraz procedur umożliwiających osiąganie założonych efektów kształcenia.
- Tworzenie warunków do studiowania w językach obcych poprzez zwiększenie oferty studiów w języku angielskim oraz do pozyskiwania studentów z krajów europejskich i pozaeuropejskich.
- Doskonalenie kwalifikacji pracowników Wydziału poprzez cykliczne organizowanie specjalistycznych warsztatów dydaktycznych.
- Podnoszenie jakości kształcenia poprzez rozbudowę infrastruktury i wyposażenia dydaktycznego.
- Podnoszenie atrakcyjności studiowania poprzez spotkania ze znanymi przedstawicielami nauki, biznesu, sportu i kultury.
Badania naukowe
- Zdefiniowanie nowych obszarów badawczych wpisujących się w aktualne światowe trendy i mających duży potencjał aplikacyjny, uwzględniając przy tym możliwości kadrowe i infrastrukturalne Wydziału.
- Podniesienie kategorii naukowej oraz utrzymanie istniejących praw akademickich.
- Rozwój przedsięwzięć wspomagających upowszechnianie osiągnięć naukowych pracowników Wydziału, w tym organizacja krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych we współpracy z innymi ośrodkami i towarzystwami naukowymi, np. TNOiK, PTE.
- Rozszerzanie i zacieśnianie współpracy z ośrodkami naukowymi w kraju i za granicą w zakresie wspólnych badań, staży naukowych, realizacji projektów badawczych oraz zwiększanie intensywności współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego poprzez uczestnictwo w krajowych i międzynarodowych sieciach naukowych.
- Zwiększenie aktywności i skuteczności w aplikowaniu o projekty badawcze finansowane ze środków zewnętrznych.
Zasoby ludzkie
- Planowanie zasobów ludzkich w celu zapewnienia właściwej realizacji procesów dydaktycznych, naukowych i organizacyjnych.
- Rozwój pracowników naukowo-dydaktycznych poprzez uzyskiwanie stopni i tytułów naukowych.
- Rozwój pracowników nie będących nauczycielami akademickimi w drodze podnoszenia ich kwalifikacji zawodowych, w tym poprzez systemy szkoleń.
- Rozwój kapitału społecznego Wydziału poprzez jego umiędzynarodowienie, w tym wizyty i zatrudnianie profesorów z zagranicznych ośrodków akademickich, zwiększenie liczby zagranicznych staży naukowych pracowników Wydziału oraz wzrost liczby studentów z innych krajów.
- Podejmowanie działań na rzecz poprawy jakości, wydajności oraz dyscypliny pracy.
Infrastruktura i jej wyposażenie
- Tworzenie nowej oraz dostosowywanie istniejącej infrastruktury do potrzeb studentów, studentów niepełnosprawnych oraz pracowników.
- Opracowanie i wdrożenie planów inwestycyjnych oraz remontowych Wydziału uwzględniających potrzeby badawcze i dydaktyczne pracowników i studentów.
- Tworzenie nowych laboratoriów i doposażanie w nowe urządzenia już istniejących.
Finanse
- Doskonalenie systemu planowania, bieżącego monitorowania i kontrolowania kosztów ponoszonych na poszczególne rodzaje działalności Wydziału.
- Utrzymanie dotychczasowych oraz pozyskiwanie nowych źródeł przychodów, w tym przychodów z opłat za studia niestacjonarne, opłat za studia podyplomowe oraz z tytułu odpłatnego udostępniania majątku Wydziału.
Zarządzanie
- Planowanie strategiczne – określenie celów strategicznych i monitorowanie ich realizacji.
- Stosowanie pozapłacowych motywatorów, np. dyplomy uznania, nagrody rzeczowe.
- Okresowe badanie wskaźników dotyczących funkcjonowania Wydziału, identyfikacja korzystnych i niekorzystnych trendów, proponowanie zmian.
- Rozwijanie współpracy z interesariuszami zewnętrznymi w tym z Radą Doradczą Przedstawicieli Biznesu.
Marketing
- Badanie i zaspokajanie popytu na usługi edukacyjne Wydziału.
- Badanie stopnia zadowolenia lub niezadowolenia studentów z odbywania studiów na Wydziale wraz z identyfikacją przyczyn.
- Promocja oferty edukacyjnej Wydziału w regionie częstochowskim i regionach ościennych.
- Upowszechnianie informacji na temat działalności naukowej i badawczej Wydziału.
- Promocja oferty edukacyjnej dla potencjalnych studentów zagranicznych.