ENGLISH LANGUAGE BUSINESS LANGUAGE
SYLWETKA ABSOLWENTA
Absolwent posiada kompetencje komunikacyjne w zakresie języka ogólnego oraz specjalistycznego, wyprofilowanego do celów międzykulturowej komunikacji biznesowej oraz pośredniczenia w międzynarodowych kontaktach gospodarczych i handlowych.
Interdyscyplinarny charakter studiów sprzyja zdobyciu wysokich kwalifikacji merytorycznych, związanych z biegłym opanowaniem języka angielskiego, ze szczególnym uwzględnieniem jego rejestru biznesowego, a także nabyciem umiejętności w dziedzinie międzykulturowej komunikacji biznesowej. Absolwent wyposażony jest w wiedzę dotyczącą ekonomii, prawa i mechanizmów życia gospodarczego, zwłaszcza w kontekście globalizacji i intensyfikacji międzynarodowych kontaktów gospodarczych i handlowych. Niezwykle cenną umiejętnością są kompetencje w zakresie kultury oraz uwrażliwienie na różnice międzykulturowe, ze szczególnym uwzględnieniem sfery biznesu czy negocjacji handlowych.
Absolwent posiada umiejętność pozyskiwania, gromadzenia, przetwarzania i przekazywania informacji oraz współdziałania w zespole. Potrafi też korzystać z technologii informacyjnych wspomagających pracę tłumacza w zakresie komunikacji w biznesie.
Absolwent wykazuje postawę otwartości wobec innych kultur i języków. Posiada świadomość różnorodności językowej i kulturowej. Jest gotowy do podnoszenia swoich kompetencji lingwistycznych oraz translatorskich. Cechuje go otwartość na przyswajanie nowej wiedzy ogólnej i specjalistycznej.
Posiadana przez absolwenta wiedza oraz uzyskane kompetencje i umiejętności pozwalają na zatrudnienie w:
- przedsiębiorstwach działających na rynku międzynarodowym lub prowadzących wymianę handlową z zagranicą,
- jednostkach administracji publicznej zorientowanych na współpracę międzynarodową.
- jednostkach administracji państwowej i samorządowej,
- biurach podróży, hotelach i jednostkach gastronomicznych,
- firmach produkcyjnych, handlowych i usługowych współpracujących z partnerami zagranicznymi,
- instytucjach finansowych i ubezpieczeniowych,
- działach marketingu, logistyki, obsługi klienta w firmach o charakterze międzynarodowym i zróżnicowanym kulturowo,
- agencjach reklamowych i public relations,
- przedsiębiorstwach,
- organizacjach międzynarodowych i non-profit,
- organizacjach pozarządowych,
- instytucjach kultury.
KONTYNUACJA KSZTAŁCENIA NA WYDZIALE ZARZĄDZANIA PCZ
Celem programu studiów dla kierunku Angielski Język Biznesu jest ogólne przygotowanie filologiczne realizowane poprzez przedmioty językoznawcze, kulturoznawcze, specjalistyczne w zakresie leksyki i terminologii ekonomicznej i prawniczej oraz przedmioty stanowiące wprowadzenie do nauk ekonomicznych i prawnych. Duża ilość ćwiczeń z zakresu praktycznej znajomości języka angielskiego ma na celu nie tylko przekazanie przyszłym absolwentom biegłej znajomości języka, lecz także kompetencji kulturowej i specjalistycznej w zakresie gospodarki, handlu i zarządzania podmiotami gospodarczymi. Przedmioty lingwistyczne, specjalistyczne i ekonomiczne oraz praktyki zawodowe w przedsiębiorstwach przygotowują do zawodu specjalisty w zakresie międzykulturowej komunikacji biznesowej w języku angielskim oraz podstaw tłumaczenia w biznesie. Różnorodne ćwiczenia tłumaczeniowe i praktyki specjalistyczne przygotowują w sposób celowy do pracy w charakterze specjalisty w zakresie komunikacji lingwistycznej w biznesie oraz tłumacza.
- Język i kultura w dobie globalizacji
- Kultura i stylistyka j. polskiego
- Ochrona własności intelektualnej
- PNJA Gramatyka praktyczna
- PNJA Kurs zintegrowany
- PNJA Słuchanie
- PNJA Pisanie / Pisanie akademickie
- PNJA Konwersacje
- PNJA Fonetyka praktyczna j. angielskiego brytyjskiego/ PNJA Fonetyka j. angielskiego amerykańskiego
- Wstęp do językoznawstwa
- Kulturowe podstawy przekładu
- Realioznawstwo krajów anglojęzycznych / Wiedza o krajach angielskiego obszaru językowego
- Język biznesu
- Język prawa
- Praktyczne zastosowania j. angielskiego w organizacjach ponadnarodowych / Terminologia specjalistyczna w komunikacji międzynarodowej
- Korespondencja handlowa w jęz. angielskim / Podstawy komunikacji biznesowej
- eoria przekładu z elementami warsztatu tłumacza / Teoria tłumaczenia i języków specjalistycznych
- Wprowadzenie do przekładu tekstów ogólnych / Wprowadzenie do przekładu tekstów użytkowych
- Translatoryka praktyczna / Praktyczne tłumaczenie tekstów biznesowych i prawniczych
- Technologie komputerowe dla tłumaczy / Narzędzia warsztatu tłumacza
- Wprowadzenie do tłumaczenia ustnego w biznesie
- Pragmatyka zawodu tłumacza
- Podstawy zarządzania
- Wprowadzenie do biznesu / Nauka o przedsiębiorstwie
- Mikroekonomia
- Makroekonomia
- Globalizacja gospodarcza / Zarządzanie międzynarodowe
- Wiedza o Unii Europejskiej / Programy i fundusze UE
- Techniki negocjacji i mediacji
- Negocjacje i wystąpienia publiczne w komunikacji interkulturowej
- Podstawy niemieckiego języka biznesu / Podstawy rosyjskiego języka biznesu